Simptome

-ACEST GRUPAJ DE SIMTOME ESTE ORIENTATIV PENTRU A TE AJUTA SA STABILESTI CAUZELE NEFUNCTIONARII MOTORULUI TAU-

-ATENTIE …Nu este recomandat a face experiente , consulta un mecanic de specialitate in cazul in care nu obtii un rezultat imediat .Acest grupaj este facut in mare , cauzele evoluind de la tipul si marca motorului , cauzele sint multiple si se stabilesc de catre specialisti , daca doresti ca motorul tau sa se incadreze in parametri de functionare lasate de proiectant , respecta cele de mai sus.

Pornirea drujbei detalii

Drujba

-In general putem avea simtome comune care sint provocate de diferite surse ale motorului , si anume bujia , carburatorul , alimentarea proasta , curent cu intreruperi , bobina de inalta tensiune defectuoasa, platina defectuasa cind avem , chiar si benzina proasta cu un ulei prost ne da de furca de cele mai multe ori.
-Dar hai sa incepem cu combustibilul si reteta acestuia de amestec sa vedem ce anume face , si apoi noi sintem tentati sa credem ca avem probleme cu motorasul nostru.
-Dupa cum am mentionat in articolele acestui blog reteta de amestec este data de producator si tot de producator este ales si uleiul de amestec , asta in cazul in care licienta este proprie folositi doar pe acela , asa cum cunoastem 2 marci de renume una Germana iar cea lalta Suedeza au uleiul propriu pentru amestec. -Sa stabilim o regula uleiul pentru motoarele in 2 timpi poate fi si el de marci proaste , asadar cautati cu atentie coeficienti de ungere cu grad inalt rezistent in turatii mari si temperatura mare.
Masura in grame ulei

Msura in grame/ulei amestec

-Important este dozajul de ulei la un litru de benzina , pentru ca acesta daca nu este resepectat poate imbatrini setu motor prematur, daca este prea putin uzura este rapida , daca este prea mult duce la functionarea proasta a motorului si depunerea de calamina in motor.
-De multe ori bagam un ulei prost in benzina ce se omogenizeaza mai greu cu benzina , sau de multe ori dupa un repauz el se separa din benzina , noi incercam pornirea carburantul bogat in ulei intra primul in carburator , de o data motorul merge prost , carburatorul nu asculta accelerarea , jiglaj infundat , aer abundent , combustibil bogat in ulei , fum mult , pocnete , bujie umeda , pe toba iese carburant negru .
-Iata ce poate face nerespectarea amestecu-lui si uleiul adegvat.
Piston gripat Recuperat

Piston gripat ars

-Desigur ca vrem ca nu vrem setul motor se uzeaza , segmentii acestuia se subtiaza , scade cota cilindree , apoi motorul nostru porneste greoi , lipsa de forta , uneori umezeste bujia pentru ca lipsa compresiei duce la aprinderea amestecului foarte greu , bujie afumata , lipsa de relantiu sau relantiu instabil , motorul merge galopat .
Bujia motor 2timpi

Bujia

-Bujia proasta aduce nereguli in buna functionare a motorului , lipsa pornire , mersul galopat , ardere proasta , ba chiar lipsa de scintee la contactul cu amestecul.
-Semeringurile de carter , foarte importante in inchiderea compresiei inferioare , daca acestea sint foarte slabe , consumate , arse , motorul merge doar in turatie mai inalta , relantiu inexistent , putem regla carburatorul in toate modurile relantiul nu se poate stabili , manifestare in turatii neregulate ( accelerare de una singura ) , aer fals .
Carburator/clapeta aer vezi

Carburator/clapeta aer

-Etanseitatea carburatoru-lui pe motor , iarasi foarte importanta , pentru ca se absoarbe aer fals , turatii inalte , motorul nu poate fi controlat , oprire brusca , inec cu carburant , pornire greoaie.
-Jocuri in linia axiala a setului motor , ardere proasta , uneori dereglarea punctului de aprindere in functie de jocurile existente , mers neregulat , batai in accelerare , descarcare termica mai mare decit de obicei , oprire brusca .
….CONTINUARE
Comentarii
  1. dani spune:

    salut am probleme cu un motor rotax de 9 cai pe o motocositoare porneste si se opreste pornirea e grea numai cu sprit si cu toba putin desfacuta am dat avans am luat din avans tot asa porneste si se opeste curent la bujie e bun tragand la sfoara si sprituind carburatoru amestecu de benzina iese pe filtru de aer compesie este buna am curatat carburatorul la semeringuri la carter nu e umed nu mai stiu ce sa fac cu el mutumesc

    Like this

    • Cristian spune:

      -Salut Mirela , hai sa incepem cu un inceput , este normal sa arunce amestecu pe filtru de aer mai ales cind este prea mult.
      -Carburatorul tau chiar daca l-ai curatat acesta inca nu lucreaza bine , se poate sa fi gresit ceva la camera de nivel , nivelu sa fie prea mare si sa inunde motoru.
      -Demonteaza bujia , incet incet cu ajutorul sforii ridica pistonu sus, apoi demonteaza toba de tot , acum priveste fereastra inauntru , vei vedea fusta pistonului , atentie daca vezi segmentii , invirte in continuare pina ce nu se mai observa segmentii , trebuie sa se vada doar fusta pistonului, acum cu ajuorul unei surubelnite late , incet si cu grija curata orificiu de calamina , poate fi dura , curata astfel incit sa vezi peretele evacuarii curat pina linga piston.
      -Carburatorul , daca este cu pahar decantor si plutitor , trebuie sa experimentati un nivel daca nu-ti mai amintesti in cazu in care ai umblat la plutitor, acesta trebuie sa fie usor mai sus de cit 1/2 din paharu decantor.
      -Incearca si inlocuirea bujiei .
      -Te mai astept sa spui cititorilor cum ai rezolvat situatia.

      Like this

      • Tibi spune:

        Salutare.Trebuie in primul rand sa felicit realizatori acestui BLOG.Cat de complet si aerisit este,putine sunt blog-uri forum-uri cel putin romanesti care trateaza atat profund un subiect destul de important.

        Like this

  2. Daniel spune:

    Va multumesc pentru raspuns, pentru inceput o sa schimb rolele de la variator, pentru ca sunt cam uzate si parca imi scartaie putin si cureaua, poate e tot de la variator, cureaua nu pare prea uzata. Va multumesc mult. Stima.

    Like this

  3. Daniel spune:

    Va salut,mai scriu o data cum am scris si mai jos, am un Malaguti f12, racire pe aer, 49 cc(2t), deocamdata sunt multumit de el, are set nou montat de curand, e in rodaj acum, merge foarte bine, carburatorul e reglat bine, totul ok, doar ca atunci cand il pornesc la rece si vreau sa demarez,trage un pic mai greu la plecare, scoate mult fum si se aude putin ciudat, asta timp de cateva secunde, pana plec de pe loc, dupa care trage foarte bine, deci sunt cam nelamurit in privinta asta, trebuie sa am motive de ingrijorare? sau e normal sa faca asa? Mentionez ca folosesc ulei de calitate, nu marca germana, dar e de calitate. Sa fie o problema la transmisie, pentru ca am rolele de la variator cam uzate, iar cureaua mi se aude putin la plecarea de pe loc. Acum vreau sa va intreb cum sa-i fac rodajul ca la carte, cineva mi-a spus ca rodajul se face pe loc drept si cu o singura persoana, vreau sa aflu si metoda dumneavoastra, pot sa sa urc in rampe cu el acum? Ce ulei imi recomandati sa folosesc, din experienta dumneavoastra, care credeti ca ar fi cel mai bun? Setul are cam 7km rulati pana acum. Va rog sa ma ajutati cu un raspuns concret. Multumesc anticipat. Stima!

    Like this

    • Cristian spune:

      -Salut Daniel, In primul rind vreau sa-ti trasmit ca nu ma ocup de trasmisii sau cutiile de viteze ale motoarelor , pe Discutii100ro aducem in discutie doar motorul in 2 timpi .
      -Daca spui ca face un sunet la plecare , sigur ai ceva probleme in aceasta trasmisie diferentiata prin ambreaj centrifugal si variator , probabil acest variator are uzate rolele sau vaselina pe acolo .
      -Din cele spuse de tine la plecare nu ai o oarecare lejeritate , se pare ca obtii ceva frinare din aceasta trasmisie cu curea , sau forta motoare nu este trasmisa corect rotii.
      -Rodajul motorului tau este bun facut in prima etapa pe loc , cu relantiul strins putin astfel sa ridici turatia motorului undeva la 1000-1500 , pentru macar 1 ora , apoi poti conduce singur pe motor prima 100 de kilometri dar in felu urmator , mers lejer nu agresiv , la turatie potrivita , presupunem treisfert maxim din acelerare , apoi dupa aceasta 100 de km , poti trage si la maxim dar tot singur si putin pante pina pe la 500 km , apoi liber cum vrei tu sa conduci, dar atentie condusu agresiv , si 2 persoane , grabeste uzura setului motor.
      -Iata o inspectie de rodaj…
      -1) -prima 100 de km inspectie la compresie, si verificata chiuloasa.
      -2) -la 500km verificare compresie , verificare chiuloasa , reglaj carburator.
      -3) -la 1000km verificare compresie , reglaj carburator ,trasmisie ,faruri e.t.c.
      -4) -la 10000km stare motor , stare generala.

      -Sper ca ti-am fost de ajutor , te mai astept pentru lamuriri.

      Like this

  4. Daniel spune:

    Salut admin am postat un mesaj in legatura cu un scuter malaguti f12, despre rodaj si altele, poate ma puteti ajuta cu un raspuns, daca nu sunteti prea ocupat, va multumesc. Stima!

    Like this

Spune-ne cei în mintea ta ...

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s