Rodaj

     -  Haide-ti sa vedem in ce consta rodaju unui motor in 2 timpi si cum se face acesta  -

-In primul rind trebuie sa plecam de la setul motor , componentele cilindru si segmenti  , sint cele doua piese  care se supun rodaju-lui cel mai riguros , pentru ca se obtine o oglinda pe cilindru si aliniera segmentilor pe acesta eliminind posibilitatea de scapare a compresiei aceasta presupune un rodaj corect.

Set motor componente noi

Set motor

-Dupa inchiderea setului motor , pe blocu motor , si aferente-le lui , de obicei se trece la rodarea motoru-lui , dar cum se face acest rodaj  in fabrici , motoarele de serie , se rodeaza la doua turatii diferite , care sint asistate de un motor electric  , si solutii speciale de rodare , care inlocuiesc combustibilu .

-Se ia , motoru  se pune intr-un banc de lucru , se ataseaza in locul volantei o transmisie pe curea , care intilneste un motor electric , fiind alimentat printr-un procedeu special , setu motor , apoi se invirte la o turatie  joasa un timp , apoi la cea de a doua turatie , care este aproape de mersul motorului , asigurind astfel rodaju  segmentilor cu cilindru , formindu-se acea oglinda . Se testeaza dupa aceste compresia eliberata de motor , care trebuie sa aiba anumiti parametri ( stabilit de producator ).

-Dece cind noi montam un set motor , nu reusim sa facem acea compresie de care ne aducem aminte ca a avuto motoru nostru la inceput , pentru-ca noi facem rodajul cu foc .  Este bun si acesta , dar nu satisface rodarea la maxim , obtinem un procent 85-90 la suta.

-Am experimentat un motor de piagio pentru a vedea ce obtin atunci cind fac un rodaj ca si fabrica , doar ca ne avind solutiile lor speciale , eu am folosit , amestecul bogat in ulei , iar aici pe discutii100ro , va dezvalui ce anume am facut.

-Am construit un dispozitiv de fixare a motorului , am demontat volanta acestuia cit si aprinderea , dupa aceea  un strungar  a facut o fulie  pe care am gasito , avea un diametru de 30cm ajutind fixarea acestea pe ambelaj , o curea , si un motor de 1,1kw care se alimenta la 220v ( de betoniera ) cu fulia acestuia , obtinind un raport , de 1 la 30 asfel invirtind motorul .

-Am lasat carburatoru acestuia , pe el continuind alimentarea dintr-o sticla cu benzina , cu reteta de 3 ori ulei amestec  , in chiuloasa montind o bujie rea , si la evacuare  un recipient in care sa curga  rezidul din interior . ATENTIE ( a nu se refolosi benzina care iese pe evacuare ) .

-Motoru electric a fost montat pe o balama ,  asigurind astfel efectul de ambreaj , ( pornire lenta a invirtirii ) lasindu-l sa functioneze pina sa incalzit acceptabil , apoi am lasat o pauza de o ora , si apo repetare , pina sa consumat 2 litri de benzina .

-Vreau sa va zic ca succesul a fost peste asteptarile mele , am obtinut o compresie , extraordinara , si la invirtire , un sunet  frumos a compresiei , de parca aveam motocicleta , nu motor de piagio.

-ATENTIE …Nu este recomandat a face experiente , consulta un mecanic de specialitate in cazul in care nu obtii un rezultat imediat .Acest grupaj este facut in mare , cauzele evoluind de la tipul si marca motorului , cauzele sint multiple si se stabilesc de catre specialisti , daca doresti ca motorul tau sa se incadreze in parametri de functionare lasate de proiectant , respecta aceasta atentionare.

-Motorele de turatii mari cum sint drujbele,atomizoare,cositoare,este bine a se face un rodaj bun inainte de utilizarea agresiva a motorului .

-Pentru aceste tipuri de motoare este bine a se consuma un rezervor cu relantiul insurubat putin pentru a creste turatia motorului ,poti pastra reteta de amestec ,sau 2g-3g in plus , a doua etapa se consuma un alt rezervor de benzina dar de aceasta data cu o turatie mult mai mare , sau drujbele ,daca aveti lemne subtirele puteti taia dar accelerata bine ,reteta normala a amestecului, dupa care se poate utiliza normal.

-Dragi cititori , daca aveti indrebari referitoare la articolul de mai sus , sau daca doriti mai multe , nu ezitati sa ne scrieti , sau sa intrebati .Poti consulta ACASA  prima pagina la discutii100ro.
-Daca doriti imbunatatire a acestui articol consulta ACASA , scrie pt.Admin inaintea subiectului tau si voi continua aceasta discutie.
By Cristian
Comentarii
  1. Scuze greselile de ortografie :) Sunt cam grabit cand scriu !

    Like this

    • Cristian spune:

      -Uite cum facem Bogdan , scrie toate astea intr-un text document , nu trebuie sa-ti faci griji de ortografie , doar cind scrii dale un titlu , si fa un articol nu conteaza cit de lung este , trimite pe email din pagina Contact si poze daca vrei sa apara in articol , si trimite si text documentu impreuna cu ele , cind esti gata anuntama pe blog , mai am pe cineva , Ionut care vine la fel ca tine cu citeva articole bune si sint din experienta proprie.
      -Trebuie sa face ca blogul sa continuie , este pentru noi pentru toata lumea , articolu care primeste cele mai multe like-ri , cel de drept va primi un blog facut gata despre motoarele in 2 timpi indexat in google , cu email si toate ce trebuie , va deveni administrator principal.
      -Pina atunci te rog daca o sa mai trimiti mesaje asa fara sa fie citite , nu se cade , le voi retine nu le public , sa sti ca mesajele sint foarte putin citite. Da-mi de stire daca esti deacord.

      Like this

  2. Admin spune:

    -Salut Sandu , uite cum stau lucrurile , chiar daca sint de o fabricatie mai proasta , ori ce utilaj trebuie sa respecte citeva norme , apoi se verifica de catre o expertiza ISO , sa se obtina un certificat de productie in serie a produsului , asta este valabil pe toata planeta .
    -Acum aceste drujbe , problema este calitatea productiei , adica ce procede de fabricatie se folosesc , ca sa te lamuresc , cred ca sti ce este acela strung , ei daca rectificarea cilindrului este facuta in asemnea situatie , si strungu mai are si vreo 30-40 de ani , nu putem avea cote , la prcizia laserului .
    -Da se face rodaj dar probabil nu la fel ca marcile de renume , dar se face , alt fel nu ai avea o compresie optima.
    -Sa nu mai vorbim de calitatea metalului ales , care nu intotdeauna este cel mai bun , unele tari importa fierul , asa ca un surub pe care tu il arunci , acea tara , face 1000 de axe la aratatorul de cias ….!!!
    -Poti sa fi norocos , sa nimeresti una cit de cit buna si sa te tina , depinde si de mina de lucru sau de vorbele dai inainte ca merge …!
    -Asadar depinde de mai multi factori calitatea produsului , dar rodaj se face .
    -Sper ca te-am lamurit cu aceste motoare in 2 timpi.
    -Te asteptam cu fotografii cu motorasul tau , nu uita au mai ramas 5 zile pina la deschiderea oficiala a pagini cititori spun , asa cum ai scris aici adminului , scrie-ne un articol despre ceea ce-ti place la motoarele in 2 timpi , sau daca ai acest hoby , spune-ne ce ar trebui sa mai faca motoare in 2 timpi , vezi pagina CITITORI SPUN si exemplu articolului.
    -Admin-

    Like this

  3. sandu spune:

    Buna ziua.
    -Dl. Admin,ce parere aveti despre acele drujbe chinezesti ce se gasesc in toate pietele de moldoveni si nu numai.Am auzit pe multi ca au probleme cu ele,unii chiar nu au taiat nici macar cat sa bage o data in soba si sa stricat.Alea mai au acel rodaj de fabrica asa cum spuneati despre anumite tipuri de drujbe profesionale? Cunosc si eu ceva mecanica dar cu cat mai multa informatie cu atat mai bine.Eu am una din acele tipuri de drujbe de 2 ani si inca merge bine,de aceia as vrea sa stiu si parerea d-voastra.Va multumesc.

    Like this

    • Rodajul se face la orice drujba indiferent de provenienta acesteia ! Fie ea Sthil , Husqvarna sau made in China … rodajul unei drujbe nu se face in gol , sau cum am mai vazut la altii : “Eu am sa o las 2 rezervoare de benzina in “gol” . Total gresit , rodajul se face in doua trepte . 1 primul rezervor se face cu acceleratia la jumatate de preferat sa tai lemne de dimensiuni reduse , cum are fi “cepurile de brad” . Rezervorul doi cu o acceleratie mai agresiva … bineintels ca nu te duci si tai brazi cu ea dupa ce ai facut rodajul . O lasi putin sa isi face oglinda ;) Fii atent la acceleratie .

      Like this

Spune-ne cei în mintea ta ...

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s