Aprinderea

-Este complexul electric sau electronic dupa caz  care ne furnizeaza curent pentru bujie , cit si pentru auxiliare , becuri , acumulator , claxon …e.t.c , dar asta o sa vedem in continuarea acestui articol de la discutii100ro .

Aprinderea detalii vezi

Aprinderea cum arata

-Cea mai simpla aprindere care o putem intilni, este de obicei la drujbe ( unele modele ) o bobina , cu miez de fier  ,  in care avem bobinate doua straturi de sirma de cupru , primar care ne genereaza un curent , si cel de al doilea strat care se numeste ridicator de tensiune , desigur noi nu vedem acestea , pentru-ca este capsata , iar pe volanta avem un miez magnetic , care atunci cind intilneste miezul de fier al bobinei , produce un impuls electric in primarul bobinei , si prin ridicator , este transmis bujiei .

-ATENTIE …Nu este recomandat a face experiente , consulta un mecanic de specialitate in cazul in care nu obtii un rezultat imediat .Acest grupaj este facut in mare , cauzele evoluind de la tipul si marca motorului , cauzele sint multiple si se stabilesc de catre specialisti , daca doresti ca motorul tau sa se incadreze in parametri de functionare lasate de proiectant , respecta cele de mai sus.

Cea mai simpla aprindere
PENTRU MARIRE CLICK PE IMAGINE
-ATENTIE …nu exista senzori pe aprindere , momentul este dictat de magnetul permanent situat pe volanta atunci cind intilneste bobina .
-De obicei acestea nu au reglaj de avans , fiind fixe au alese corelarile cu punctul de aprindere a scinteei la timp.
-Se discuta pe internet sau se intreaba cind apare schinteea , dragi cititori , prieteni , ea este aleasa sa apara cu citeva zecimi inainte de a termina pistonul cursa spre PMS de obicei acest interval este ales intre 2 si 4 zecimi de milimetri ( avans ) a ruperi ( momentul cind intilneste magnetul bobina ) pentru ca aici vine in sprijin pentru noua cursa , contragreutatea de pe suncile bielei .
-Daca ar fi mai repede amestecul sar aprinde prea de vreme , putem observa aceasta cind motorul tuseste pe carburator, prea tirziu  amestecul deja iese pe esapament si se aprinde pe evacuare , la fel  motorul tuseste pe  toba , sau pocnete  pe toba , dar acestea doua pot aparea si din cauza jocurilor la motor ( set necorespunzator , joc in linia axiala ) care deregleaza punctul scinteei.
Descriere componente
PENTRU MARIRE CLICK PE IMAGINE
-Aprinderea  mai poate contine bobine suplimentare care , produc curenti suplimentari , pentru  anexele cu care sint inzestrate motorete , motociclete…e.t.c.
-Putem inca intilni aprindere cu platina , si platou mobil  ( rotire stiga dreapta pentru stabilire punct scinteei ) la care reglam platina in felul urmator , se urca platina pe cama ea se deschide , se ia o lera de 0,20 pina la 0,40 se introduce intre contactele acesteia , se slabeste partea fixa , ea se inchide pe lera , apoi se stringe la loc . Dece acest interval , se poate experimenta acest interval pentru-ca ajuta la producerea unei scintei pure albastruie si organizata . din platou , se ajusteaza avansul motorului cind sa apara schinteia , daca rotim in sensul de rotatie a motorului dam avans , invers luam din avans , deci poate fi controlat punctul de aprindere a scinteei .
Aprinderea detalii vezi

Aprinderea detalii

-De regula avansul este reglat cu ajutorul unui comparator situat intr-un dispozitiv care se infileteaza in locu bujiei , se stabileste PMS , si se observa deschiderea platinei cu 0,2 sau 0,4 zecimi inainte de a incheia cursa pistonul. Din platou facem ajustarea.
Volante diferente vezi

Volante diferente

-Asadar dragi cititori , daca interesul vostru pentru acest articol  este sporit , nu ezita sa ne scrii , pune o intrebare , consulta ACASA , iar daca doresti imbunatatire pentru acest articol scrie inaintea  intrebarii tale  pt.Admin , si vom continua discutia acestui articol aici pe discutii100ro.
Comentarii
  1. mihai spune:

    Buna ziua
    am si eu o drujba chinezeasca bobina imi da scinteie cu firul pus la masa si fara Daca scot fisa cu bujia pusa in lulea si o pun la masa ia da scinteie. dar daca indepartez bujia de la masa si o tin fara sa atinga de nimic ia tot da scantei
    Am cautat modelul de bobina si nul gasesc pot sa cumpar un alt model asamanator sa-i fac o modificare la sistemul de prindere si sa mearga
    Multumesc anticipat

    Like this

    • Admin spune:

      -Salut Mihai , eu personal nu-ti recomand modificari , se pot face dar trebuie sa fi un bun specialist , si un impatimit al motoarelor in 2 timpi , asa dar raspunsul meu este nu .
      -Cit despre efectul scinteei , se prea poate sa fie vorba de fisa strapunsa , si scinteea sa descarce in mediu , dece , pentru ca aceasta scintee nu este alt ceva decit o nalta tensiune , care este defapt o descarcare ionica fata de masa ( ioni vagabonzi ) , se mai numeste acest arc electric , care daca doresti sa fie condus catre o sursa anume trebuie sa fie bine ecranat , fisa , luleau …. Verifica fisa , care pleaca din bobina , sa nu fie strapunsa , verifica aceasta lulea sa nu fie crapata , oxidata , uleiata …e.t.c. , o bujie noua , sau alta pentru test , si reincearca .
      -Te mai asteptam sa ne spui cum au evoluat lucrurile , ca cititori nostri sa cunosca si acest defect , poti consulta si pagina foto motoare in 2 timpi , si poti trimite foto la adresele mentionate .
      -Multumim pentru participarea in site.

      Like this

  2. Stefan spune:

    Multumesc de raspuns. O sa studiez mai bine daca am posibilitatea asta. O alta intrebare vreau sa-ti adresez: pentru masurarea turatiei la o drujba se poate folosi un multimetru digital obisnuit (cu functia de masurare a frecventei) folosind metoda inductiei si eventual un circuit adaptor cu rol de protectie? Nu vreau sa investesc intr-un tahometru dedicat.

    Like this

  3. Stefan spune:

    Salut! Spune-mi, te rog, se poate schimba fisa unei bujii de drujba? Daca este relevant, drujba este model ECHO cs-3900. Fisa este afectata vizibil iar la masuratori imi da cca1Mohm (impreuna cu infasurarea de inalta tensiune). Multumesc!

    Like this

    • Admin spune:

      -Bine ai venit in mica noastra comunitate , Daca aprinderea permite aceasta , se poate , dece spun asta , sint bobine de inductie care practic se infileteaza fisa in bobina cu ajutorul unui silicon special de izolare , acestea putind fi desurubate , cu putina forta cei drept , si apoi se poate inlocui fisa .
      -Altele nu permit aceasta , fiind de fabricare parte comuna cu bobina , prin turnare .
      -Fisa se poate obtine si de la alte motoare in 2 timpi , nu sint bune cele de la masini , se poate construi ca lungime , si se recupereaza luleaua capului de bujie sa-i zic asa , si totul este ok , fara probleme .

      Like this

  4. Codea Dani spune:

    salut!
    o sa te deranjez si eu cu o intrebare…..:D
    detin un stihl 270 care de ceva vreme da rateuri sau cum ai spus ”tuseste pe toba” si cand s-a incalzit refuza sa mai pornneasca, dar cand este lasat putin sa se mai raceasca porneste la prima sfoara.
    multumesc!

    Like this

    • admin spune:

      -Salut si bine ai venit .
      -In general aceste simptome apar de la bujie defectuoasa , sau bobina de aprindere , la incalzirea termica , poate suferi modificari a rezistentei bobinei .
      -Se inlocuieste o bujie noua pentru a stabili daca simptoma contiua , daca da , se inspecteaza vizual aceasta bobina , fisa conductoare catre bujie , ca nu cumva sa avem strapungeri la acestea.
      -Mentionarea mea { tuseste pe toba } este valabila la aprinderea reglabila cu platina , tu nu ai asa ceva , a ta este asemanatoare ca in figura de mai sus.
      -Poti da detalii despre vechimea acestui motor in 2 timpi , si cit de exploatat este.

      Like this

    • Codea Dani spune:

      salut!
      desi are 7 ani este un motor despre care nu pot spune ca e exploatat la maxim, drujba este folosita in gospodarie de tatal meu si eu cand mai ajung pe acasa , cred ca intr-o luna e alimentat de 2 ori cel mult depinde de perioada.
      la o utilizare de 5-10 minute da unul sau doua rateuri.
      bujia existenta are 3-4 luni dar o sa o inlocuiesc
      multumesc de promptitudinea cu care ai raspuns
      o zi placuta!

      Like this

  5. cirstea ionut spune:

    am aprindere cu bobina groasa,din care iese fisa bujiei,este fixata cu ajutorul la doua suruburi in exteriorul volantei!daca slabesc cele doua surupele magnetii de pe volanta in momentul in care trec prin fata ei o atrag,deci se lipeste bobina de volant,de asta eu cred ca tre sa fie o distanta anume intre bobina si volanta!!!am inteles ca ar fii 0,3-0,4mm,dar informatia nu o am din sursa sigura!inca o data multumesc anticipat si ast rsp tau!!!

    Like this

    • Admin spune:

      -Iata cum stau lucrurile , cu cit mai aproape de sursa de magnet , impulsul electric este mai puternic , practic aici tu reglezi intensitatea scinteei , nu reglezi avansul , deci chestia cu 0,3-0,4 este valabila la reglajul cu platina , aici reglajul este banal trebuie doar sa te uiti sa nu frece pe volanta , si cu cit mai aproape cu atit mai bine , se stringe bine cu grovere sub suruburi pentru a impiedeica slabirea , si ca-am atit , nu ai alt ceva de facut .
      -Este cel mai simplu complex electric de a genera o scintee la bujia unui motor in 2 timpi.
      -Te mai asteptam cu intrebari sau opinii despre motorul tau , sau motoare in 2 timpi.

      Like this

      • cirstea ionut spune:

        i-ti raman inadatorat profund!banuiam yo dar nu eram sigur si nu vroiam sa risc mai ales ca piesa am comandat-o in SUA de o saptamana si inc a nu a ajuns.am sa pun la montare o bucat de carton subtire intre volant si bobina!!cred ca asta ar fii de ajuns nu??????????????
        sau sa incerc cu ceva si mai subtire,,de ex o foaie de caiet,ziar etc!?????

        Like this

        • Admin spune:

          -Cit despre aceasta distanta , am montat acest tip de bobina la peste 50-60 de drujbe cu acest tip de aprindere si sincer sa fiu am ajustat-o la ochi atit cit sa nu frece , si am tinut cont ca ori ce metal care se incalzeste isi mareste un pic volumul am lasat un spatiu sa zicem egal cu grosimea unei coperte de dosar , caldura volantei este absorbita de la motor asa dar dupa folosire sa zicem de un timp mai mare , exista riscul ca aceasta sa frece daca distanta este prea mica si poate scurcircuita cimpul magnetic al bobinei , si duce la oprirea motorului .
          -Succes , si te mai asteptam impreuna cu prieteni , sa ne mai povestesti despre motorul tau in 2 timpi.

          Like this

  6. cirstea ionut spune:

    cat rebuie sa fie distanta intre volantul ,magnetou sau cum se mai numeste si bobina de aprindere!eu am drujba mcculocch timber bear cu motorul de 55 cc!am aprindere electronica!mi s-a ars cea veche si am comandao o alta noua,ma intereseaza cum se regleaza distanta!multam anticipat!

    Like this

    • Admin spune:

      -Bun venit , in general echipamentul aprinderii electronice nu are un reglaj de putere a scinteei , daca spui ca acest motor in 2 timpi este echipat cu o aprindere electronica si esti sigur ca este un complex electronic , acesta se poate regla doar stinga dreapta , in sensul de rotatie a volantului se da avans , invers se ia avansul , acest lucru daca te uiti este marcat de fabrica cu 1 , 2 liniute pe carter , si una pe aprindere , ele trebuie sa corespunda ca aliniament.
      -Daca ai aprinderea sub forma de o bobina groasa , din care se porneste fisa bujiei , si se monteaza la exteriorul volantei , iar pe volanta ai o mica parte alungita magnetica , care trece prin fata bobinei vezi foto , acestea sint fixe si nu se pot regla .
      -Amindoua tipuri de aprindere sint electronice , asa dar tu de care tip de aprindere ai…?
      -Te asteptam sa participi si tu vezi anuntul din prima pagina cu fotografii facute cu motorul tau in 2 timpi si trimite la adresa mentionata , pentru a fi incarcate pe blog , sau deschide foto motoare in 2 timpi si vezi detalii.
      -Te mai asteptam.

      Like this

  7. secelean spune:

    am primit de la cineva o drujba fara magnetou fara sfoara .Cum fac sa o pot porni multumesc

    Like this

    • admin spune:

      -Bine ai venit in mica noastra comunitate , Dl. Secelean , acest lucru nu este posibil deoarece lipseste doua obiecte importante fara de care motofierastraul tau nu va porni , trebuie sa ne dai detalii despre ceea ce detii , sa vedem ce putem face pentru a gasi un raspuns , sau mergi la o reperezentanta in domeniu si spui ce detii mentionind cu rugamintea ca doresti sa o faci , si daca este posibil comandarea celor 2 piese, astfel nu este nimic de facut .
      -Motofierastraul tau are o denumire , si o capacitate cilindrica si o serie da aceste date si incercam sa gasim pentru tine un loc deunde poti procura acestea . Succes.

      Like this

  8. marian spune:

    Aceeasi problema o am si eu cu o drujba chinezeasca ,i-am schimbat carburatorul cu unu nou ,dar problema cred ca este la aprindere pentru ca este reglabila (este aprindere cu magnetou cred ca asa ii zice)si nu stiu exact la ce distanta trebuie reglata .Drujba am desfacut-o complet nu are sunete sau batai suspecte .
    Cu respect .

    Like this

    • admin spune:

      Bine ai venit , in ce te priveste , cu aceasta drujba , trebuie stabilit inainte de toate daca are platina sau nu , chiar daca este magnetou cum spui tu poate fi elctronica ( complex electronic asistat de un senzor care citeste cimpul magnetic dispus special pe volanta stabilind momentul scinteei ) deci trebuie sa stim cu ce avem deaface , cit despre reglaj nu este foarte complex , in ambele situatii platoul se regleaza la fel , doar daca avem platina trebuie sa o reglam separat dupa cum am mentionat in articole.Poti reveni cu un raspuns avem scintee sau nu , bujia este uda , avem alimentare cu benzina , reglajele carburatorului , chiar daca nu sint precise , trebuie dupa cum am mentionat in articole sa faci un mic reglaj , bujia este buna sau nu , revino cu citeva detalii , te asteptam.

      Like this

  9. dorel spune:

    Pentru admin

    Buna ,am si eu o intrebare , de fapt mai mult vreau o explicatie daca se poate. Am o drujba model. Alpina Castor 380 si nu mai mergea bine se oprea dupa cateva vaeri nu mai vroia sa porneasca ,ca sa o pornesc puneam un pic de benzina in carburator si dupa acea mergea iar o perioada . Asa ca am demontat tot motorul sa vad care e cauza . Avea mizerie in camera de amestec ,lam curatat lam sters si am montat inapoi tot . Dar am desfacut si bobina de aprindere de lla locul ei acum cand am montat tot la locul lor nu mai porneste si imi da benzina pe esapament care sa fie cauza ?daca ma puteti ajuta

    Like this

  10. dorel spune:

    Buna ,am si eu o intrebare , de fapt mai mult vreau o explicatie daca se poate. Am o drujba model. Alpina Castor 380 si nu mai mergea bine se oprea dupa cateva vaeri nu mai vroia sa porneasca ,ca sa o pornesc puneam un pic de benzina in carburator si dupa acea mergea iar o perioada . Asa ca am demontat tot motorul sa vad care e cauza . Avea mizerie in camera de amestec ,lam curatat lam sters si am montat inapoi tot . Dar am desfacut si bobina de aprindere de lla locul ei acum cand am montat tot la locul lor nu mai porneste si imi da benzina pe esapament care sa fie cauza ?daca ma puteti ajuta

    Like this

    • admin spune:

      Dl. Dorel , in ce te priveste cu benzina care sai zicem asa , este in exces , se datoreaza faptului camerei de nivel din carburator , atunci cind l-ai montat , se poate ca acel cui pontou , sa fie asistat de un mic arculet , sau membrana camerei de nivel sa aiba un mic arculet , ar fi o varianta , un element din carburator nu este montat corespunzator , garnitura fisurata , memrana camerei de nivel sparta , acestea sint defectele care inunda motorul , este normal sa arunce benzina pe esapament , pentru ca pe acolo el sufla afara , ce este inauntru , si absoarbe din carburator . O alta parte ar fi , aprinderea montata necorespunzator , pentru aceasta , este necesar a vedea daca ai scintee , se controleaza ca pistonul sa fie sus , si apoi fin se roteste stinga dreapta de volanta , ca si cum am cauta un joc de pana , pe un ax , trebuie sa fie scintee , aceasta miscare se executa , cu putina forta , pentru a imprima curent bobinei , daca nu exista scintee , este un motiv la fel de intemeiat al inundarii motorului , pentru ca tragind la sfoara , absoarbe amestec , si nu-l arde , pentru ca nu porneste , a se controla partea de aprindere , firul acesteea , care duce spre un intrerupator , poate exista un al 2-lea fir care trebuie sa fie la masa , nu cumva sau inversat , fisa impuscata , bujie deteriorata , a se controla cu atentie totul.In curind voi deschite o pagina dedicata , carburatoarelor .Carburatorul dupa spalare cu benzina , si cu ajutorul unei pensulite , se sufla cu aer , pe toate orificiile , apoi se monteaza . Te astept daca mai ai detalii sau ai intimpinat si alte probleme , spune cum este aprinderea , cu un fir , este o bobina mica prinsa pe un schelet metalic , fixata de motor , etc … in speranta ca am putut fi de ajutor.Detaliile sint de folos .

      Like this

Spune-ne cei în mintea ta ...

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s